חשיבות האתר הסלולרי לקידום העסק

מחקרים עדכניים מראים כי נכון לשנת 2016, מרבית הגולשים מעדיפים לגלוש דרך הדפדפן הזמין והנגיש ביותר עבורם - דפדפן הסלולר.

פורסם בתאריך: 27/06/2016

לאחרונה ביצעה Google שינויים ועדכונים נוספים של אלוגריתם החיפוש המשמש את מנוע החיפוש הידוע והגדול ביותר באינטרנט, הקשורים לדירוג אתרים ביחס להתאמתם למובייל. באפריל 2015 בוצע העדכון הראשוני והיותר משמעותי של Google. העידכון שבוצע העביר לאור הזרקורים את נושא המובייל ויצר הצהרה חד משמעית ששינתה את פני האינטרנט - החלטה ברורה שגלישה דרך המכשירים הסלולריים צריכה לקבל תשומת לב רבה הרבה יותר ע"י בעלי אתרים.

 

 

ננסה לרגע להבין מה בעצם אומר לנו המונח Mobile Friendly ?

 

באופן טבעי, יותר ויותר אנשים מחזיקים ברשותם סמארטפון – מה שגורם לעלייה מתמדת של כמות גולשים המגיעים לאתרים שונים דרך דפדפני הסלולר. על פי מחקרים ובדיקות שונות שנעשו נכון לשנת 2015, כשני שליש מפעילות הגלישה באתרים נעשית דרך המובייל. כשגולש פוטנציאלי מחפש מידע כזה או אחר ברחבי הרשת, הסבירות שיקח לידו את הסמארטפון שלו ויבצע דרכו את החיפוש הראשוני ב- Google גבוהה ורק הולכת וגדלה לאורך הזמן.

 

Google מצידה שואפת תמיד להציג לגולש את האתרים האיכותיים ביותר, הרלוונטיים ביותר לבקשת החיפוש וכמובן – הנוחים והנגישים ביותר לצפייה ודפדוף בהתאם למכשיר דרכו הגולש מציג את האתר. במסגרת העדכון של Google, התאמת הגלישה באתר למובייל קיבלה אוטומטית משקל רב יותר במסגרת שכלול הפרמטרים המשפיעים על דירוג כל אתר ואתר במנוע החיפוש. ניתן לראות את הפרמטר החדש שנוסף במסגרת העדכון, לצד תוצאת חיפוש ב- Google מהנייד - תגית "ידידותיות למכשירים ניידים" (Mobile Friendly). העדכון הוביל לכך שבאופן טבעי כל מי שרצה לקדם את אתרו או עוסק בקידום אתרים באופן מקצועי ושואף למקום גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש, יקח בחשבון את הצורך בהתאמת האתר למובייל כצעד מפתח בתהליך.

 

 

נשאלת השאלה - כיצד נהפוך אתר ל- Mobile Friendly ?

 

על מנת שאתרכם יעמוד בסטדרנטים העדכניים של Google ויהפוך להיות Mobile Friendly, יצאה ענקית הטכנולוגיה במספר המלצות וצעדים חשובים:

 

פשטות – אתר סלולרי רצוי ומומלץ שיהיה פשוט לגלישה באופן יחסי ובכך יאפשר לגולש לבצע פעולות בצורה כמה שיותר קלה ומיידית. אחד הכללים המובילים בסעיף זה הוא ש- "Less is more" . כלל זה תקף במיוחד כשמדובר באתרי סלולר וחשוב לזכור אותו כשמתכננים את מבנה האתר.

 

קלות בניווט – הניווט באתר רצוי שיהיה מתוכנן היטב ויאפשר גישה מהירה לכל פריט ומידע באתר שלכם. בהקמת אתר סלולרי במסגרת הסטנדרטים והקודים הבינלאומיים יש לבצע שימוש בתפריט מובייל המוכר כתפריט ה-"המבורגר" (3 פסים).

 

תימצות התכנים – נכונה העובדה שמרבית הסמארטפונים הם בעלי מסך גדול יחסית וכמו כן, נכונה העובדה שתצוגת תכני אתרי אינטרנט על מסכי המכשירים הסלולריים טובה בהרבה מהעבר - אך עדיין צורת הגלישה היא כזאת שאם נתייחס לאופיו של הגולש הישראלי הממוצע - סבלנותו לקרוא תכנים ארוכים היא מועטה ביותר. לכן, מומלץ להציג תוכן מתומצת ובעל ערך לקידום האתר שלכם, והאתר הסלולרי בפרט.

 

אפשרות ליצירת קשר בצורה נוחה וקלה – הפרטים ליצירת הקשר יופיעו באופן בולט ומודגש. מומלץ מאוד להדגיש את מספר הטלפון ולאפשר אופציה של חיוג מיידי ומהיר ישירות מהאתר באמצעות הקלקה אחת, על כפתור יעודי גדול ומודגש למטרה זו.

 

שימוש בסרטוני וידאו – ברור שגולשים רבים, גם כאלה הגולשים דרך מכשירים סלולרים, אוהבים לצפות בקטעי וידאו, אך רצוי שלא לשבץ כאלה אם אין לכך הצדקה ברורה. כמובן נבדוק מראש שהם אינם גורמים להאטה של קצב עליית האתר. נושא רצה טעינת האתר מבחינת מנוע החיפוש של Google הינו פרמטר חשוב ביותר.

 

אז מה רצוי? אתר רספונסיבי או מותאם אישית למובייל - אדפטיבי?

 

קידום אתרים ואתרי סלולר בפרט מחייב חשיבה מקדימה יחד עם תכנון בניה ועיצוב מושכלים בתהליך הקמת אתר. בנוסף, קיימת חשיבות רבה להחלטה אם ליצור את האתר בצורה רספונסיבית, כלומר אתר שמתאים את עצמו לכל גודל מסך וחלונית בהם הוא מוצג על בסיס מתיחת אלמנטים באופן אבסולוטי על פני 100% משטח הפנים, ללא הבדלה בין הצגת האתר על פני דפדפן סלולרי או כזה של מחשב נייח, או לחילופין - שימוש בשיטה חליפית ומתקדמת יותר המבוססת על יצירת אתר ייחודי ויעודי לתצוגת המובייל – התאמה אדפטיבית.

 

ישנן כאמור אסכולות שונות לנושא וכמובן שלכל שיטה ודרך פעולה ישנם יתרונות וחסרונות, אך בשיכלול כל הפרמטרים - נראה שעדכון האלגוריתם של Google מתווה כיוון ברור ונותן יתרון לאתר המותאם לסלולר באופן בלעדי ומותאם אישית. לכן, בחירה בשיטה האדפטיבית לטובת התאמת האתר למובייל היא הבחירה הנכונה והמקצועית יותר בעבודה מול מנועי החיפוש ומול Google בפרט. המגמה בשנה האחרונה מראה כי יותר ויותר עסקים פונים לתהליך של הוספת אתר המותאם במיוחד למובייל ומסתנכרן באופן מושלם עם האתר הרגיל שלהם.

 

 

אז איך זה קשור לקידום אורגני?

 

קידום אתרים אורגני הוא קידום שנתון בידי בעל האתר - זהו קידום שלא מצריך השקעה כספית ישירה לביצוע (אלא אם הוא נעשה ע"י גורם חיצוני המתמחה בנושא) אך מחייב ידע בסיסי וכן מחייב את בעל האתר לעסוק בנושא באופן שוטף ולהכניס באזורים המיועדים לכך באתרו הגדרות שונות כגון תאור מדוייק של האתר ועיסוקו (בצורה מתומצתת ככל האפשר), לשלב בתאור מספר מילות מפתח אשר יעזרו לכוון את החיפוש של הגולש וקשורות לתחום עיסוקו של האתר וכמובן לא לשכוח שגם תמצית התאור של האתר ומילות החיפוש יופיעו גם בטקסט הספציפי של העמוד אותו ברצונינו לקדם. למאמר המקיף בנושא קידום אורגני בסיסי לחצו כאן.

 

כיצד זה מתקשר לאתר סלולרי? בעקבות השינויים שביצעה באלגוריתם האינדוקס ומיקום האתרים בתוצאות מנוע החיפוש, נותנת Google רייטינג והעדפה לאתרים שיש להם אתר סלולרי במקביל לאתר הרגיל ובכך למעשה נותנת "דחיפה" נוספת לאתרים אלו במנוע החיפוש שלה. תופסת התגית "Mobile Friendly" אשר תוצג לצד תוצאת חיפוש של אתר המותאם למובייל היא למעשה החותמת הסופית לשדרוג מעמדו של אתר זה אל מול אלגוריתם החיפוש של ענקית הטכנולוגיה.

חושבים לבנות אתר לעסק שלכם אבל לא יודעים מאיפה להתחיל?

מאמרים.

 

שלח

שם מלא:

שדה חובה.

תודה רבה!

פנייתכם התקבלה ונשלחה בהצלחה.

טלפון:

שדה חובה.

אי-מייל:

שדה חובה.

דברו איתנו

נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה.

הודעה:

שדה חובה.

 שרות לקוחות בימים א׳ עד ה׳ בין השעות 9:00-16:00
office@armadil.co.il

שרות לקוחות בימים א׳ עד ה׳ בין השעות

9:00-15:30
office@armadil.co.il

עיצוב אתרים